About me

My photo
~ I'm for real.. I never pose.. I say what I feel ~
Feeds RSS
Feeds RSS

Monday, February 9, 2009

Pls Pvt Me.. (NOT!!)


Skang ni aku makin menyampah plak nak keje.. Ni semua akibat SEGELINTIR cetez yg masih x paham² bahase mintak² pvt la, bg no fon la. Pelisssssss laa.. Siyes aku rase, diorang ni xde life ke? Xkisah kalo diorang nak pvt sesame sendiri. Tapi mintak pvt kat cenel?? Aku teringin nak tau la.. Mcm² persoalan kat kepale aku pasal diorang ni..

-Diorang ni xde kawan ke kat luar?

-Gersang sgt ke diorang ni?

-Murah sgt ke diorang ni?

-Diorang ni ade masalah mental ke sampai susah sgt cari kawan sendiri?

Aku x bertujuan utk provoke sape². Tapi ini yg aku rase. Ade plak tu, siap offer topup kalau ade yg pvt die.. GILER ke?? And...ade gak budak² yg baru 12 thn mintak² pvt ni.. watthahell?? Mak bapak diorang ni kurang bagi kasih syg ke ape? Diorang tu patotnye gi skolah belajar. Balik umah wat homework ke.. study ke.. Ni x.. sebok nak cari kawan utk msg². Kat skolah x cukop kawan ke hape? Aku harap, parents skang ni tgk² la anak² diorang skit walau bz camne pon. Kang kalau ade kes budak umo 12 tahun ikot jantan, mule la masing² nak tuding jari.

Aku x paham kenape ade segelintir yg menganggap 'KAPET KAMI, DUNIA KAMI'. Ye betol.. itu tagline @15. GET REAL! Ini hanyelah hiburan semate². Mungkin tempat menambah ilmu sekali sekala. Juga tempat berbahas tentang isu² yg ringan². Nasihat aku, jgn percaye sgt dgn strangers. Mungkin kite belom pernah dengar tentang keburukan cetez² yg penah blind date kat luar. Tapi percayelah, BANYAK kes yg MENIPU!! Aku penah denga jugak citer 'ONE NITE STAND' yg terjadi anta cetez ni. Nauzubillah.. Diorang ni dah giler ke?

Aku lagi menyampah kalo dpt msg² dari mereka² yg minat dgn kaum sejenis ni.. Tlg la.. Geli aku..! Nak buat, senyap² la. Xyah bangge² yg korang tu gay/lesbian. Munguk ke ape? Dah teringin kene panah petir?
Sumpah aku dah x larat nak edit msg² yg berunsur pvt ni. Ye aku tau ni keje aku. Tapi masalahnye, dah berkali² kitorang warning. Diorang masih jugak xpaham. Mungkin diorang x pegi skolah. Diorang still hantar msg² yg mintak pvt. Antaranya:

-'Boringnye.. Nak cari kawan. Pvt me pls'

-'Nak kenal, bg no fon'

-'Nak cari kawan LELAKI je. 19/m/mxs or celcom'

- 'Sape nak kenal tu paham² sendiri la'

Sepanjang 2 hari aku keje ni, msg² yg mcm ni banyakkkkkkk sgt.. Sampai aku nak muntah darah bace dan edit. Tlg la paham. Kitorang bukan saje² nak menyekat org berkawan. Tapi ini ARAHAN PIHAK BERWAJIB. Bukan calang² pihak. Tapi pihak kat atas nun. So, utk mengekalkan kesejahteraan para mod dan cetez, marilah kite memahami antara 1 same lain. time kaseh.

12 Hit(s):

no life said...

cemana nak follow blog kamu....

kakjahku said...

hai QEN..
ha..btoi ape yg Qen ckp..
xphm aku tgk cetez2 yg suka pvt2 neh..desperate sgt ke nk carik kwn,gf or whatever kannnnn...

landaklaut said...

yelaa Qen.. aku setuju.. sbnrnya pvt msg ni lagi menyusahkan daripada menyenangkan.. kalau nak cerita, cerita laa in public.. ape yg nak dipvtkan sangat tu.. aaa.. oklaa aku paham kadang2 diorang ni pvt utk mtk no telepon, so lagi murah utk msg berbanding kapet.. huhu.. gilerlaa.. yg msg2 tu bdk2 skola lagi plak tu kadang2.. aduyai!

Qen said...

hi kakJah..

xsalah kalau nak cari kawan. tapi pvt senyap2 la kan? huhu.. ni mcm desperet plak mintak2.

Cahayer.. ko tau xpe.. Budak2 skang ni lain mcm aku tgk.. gatal semacam..

jura the power renjes said...

nampak sgt ko tertekan aku cuti.. muahahaha

Qen said...

ko x cuti pon aku tertekan la ngan bebudak mintak pvt nih. pastu siap pelat2.

nuruLito said...

wakaka..ade sorg kawan aku dpt awek pelat2 'ittewww kewwww'.. mcm cilaka je..huahua

Anonymous said...

huahua...sebbek aku bkn jenis suke kasik no kat urg...kalo ade pon kat urg yg mendtgkan hasil..x gitu jura ??? ahakk

~eman

Anonymous said...

hahahaha....qen2.....sbar je la weyh...da ni periok nasi kita....sOrry,terbukak.......and2 tolong ckap ngan frap,sori sbb slalu kcau dia.....janji x buat lagi....Qua07@Carlzone07

ARm Myopia™ said...

aku sokong. actually dlm tahun 2006 kot ta silap aku, aku buat kenyataan kt kapet supaye stop la mintak2 PVT ni.

ape lg, aku kene bantai trok time tu. haha. seb baik ade ciyo.

at last skrg ni kt kapet da ta bg PVT ni. yaeeee

Qen said...

pvt boleh. cume x leh ckp dlm kapet la.

capri said...

wakakakakka..
sebek aku tak pena wat..
adeiii..
tak la trase..
saye kan inesen..
tak reti nk pebet2 nih..
hahahhaha..